Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2012

Ελεγχόμενη Στάθμευση στον Πειραιά



ελεγχομενη, καταιγιδα, σταθμευση, επιστροφη 
Ελεγχόμενηστάθμευση στον Πειραιά



Γιαάλλη μια φορά, λες και η ιστορία ξεκίνησε μόλις σήμερα, έρχεται το θέμα της ελεγχόμενηςστάθμευσης στον Πειραιά. Δεν θα κάνω ιστορική αναδρομή, μιας και οι Πειραιώτεςγνωρίζουν πάρα πολύ καλά το αποτέλεσμα της προσπάθειας αυτής, αλλά και μόνο τογεγονός ότι δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή, στέκει ως μάρτυρας της πλήρουςαποτυχίας.




Ηελεγχόμενη στάθμευση δεν είναι η λύση του μεγάλου προβλήματος στάθμευσης πουέχει ο Πειραιάς διαχρονικά. Βάζοντας ελεγχόμενη στάθμευση στην περιοχή, δενδημιουργείς παραπάνω θέσεις για parking.Δεν λειτουργεί σαν ώθηση στον κόσμο να πάρει τα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώςείναι ανύπαρκτα και με αυτά που είναι υπαρκτά, δεν γίνεται να προγραμματίσειςτον χρόνο σου!

Ηελεγχόμενη στάθμευση δεν είναι ένα μέτρο που θα βοηθήσει τους κατοίκους, πρώταγιατί από εκεί που  έβρισκαν με δυσκολίαθέση, τώρα θα βρίσκουν με δυσκολία θέση και θα τους κοστίζει και 20 ευρώ τονχρόνο (για αρχή). Αμελητέο ποσό θα μου πείτε, αλλά πριν ήταν ΔΩΡΕΑΝ.  Αμφιβάλω έντονα εάν αυτό που αναφέρεται στηνεισήγηση του θέματος ότι κάθε διαμέρισμα θα έχει μια θέση  παρκινγκ, έχει μετρήσει και λάβει υπόψη όλατα διαμερίσματα που μένουν κάτοικοι. Γιατί δικιά μου εντύπωση είναι ότι κάποιοιθα μείνουν χωρίς κάρτα στάθμευσης μόνιμου κατοίκου. Επίσης, δυστυχώς, ενώ τοείχαμε αναφέρει σε παλαιότερο δημοτικό συμβούλιο που είχε έρθει το θέμα, δενλαμβάνετε υπόψη η περίπτωση νέου ζευγαριού που δουλεύουν και οι δύο σεδιαφορετικά μέρη της Αττικής με αδύνατη πρόσβαση χρησιμοποιώντας ΜΜΜ. Αυτοί, τιθα κάνουν με το δεύτερο αυτοκίνητο? Θα πληρώνουν 5 ευρώ το τρίωρο? 

Ηελεγχόμενη στάθμευση δεν θα βοηθήσει τα μαγαζιά του Πειραιά. Αυτός που θακατέβει για τις αγορές του στον Πειραιά, το μόνο πράγμα που θα αντιληφθεί είναιότι τώρα θα πρέπει να πληρώνει και 1 ευρώ την ώρα ή 5 ευρώ άμα φτάσει στο τρίωρο.Δηλαδή, τι θα κάνει? Θα αρχίζει να τρέχει για να τελειώσει τα ψώνια του? Ωςαποτέλεσμα, θεωρώ ότι απλά θα κατευθυνθεί στα Mall της περιοχής,με ευκολότερο παρκάρισμα, μπορεί και δωρεάν, για να κάνει τα ψώνια του και τοεμπόριο στον Πειραιά θα μαραζώσει ακόμα περισσότερο. Το μεγαλύτερο αστείο της υπόθεσηςόμως είναι ότι θα δίνονται ειδικές κάρτες σους καταστηματάρχες οι οποίες και θαδίνονται με έκπτωση στους πελάτες του μαγαζιού. Πως? Θα παρκάρω και μετά θατρέχω να πάρω κάρτα από τον μαγαζάτορα με την υπόσχεση ότι μετά θα αγοράσω κάτιαπό αυτόν? Και γιατί ο μαγαζάτορας να μην πουλάει τις κάρτες σε όσους θέλουνστάθμευση, αφού ια μπορεί και 25% φθηνότερα από τον περιπτερά? Ή μήπως ηδημοτική αστυνομία θα ζητάει και απόδειξη αγοράς προϊόντων για να δεχθεί τηνκάρτα με το ειδικό σήμα? Είμαστε σοβαροί τώρα δηλαδή?

Καταλήγονταςλοιπόν, μετά από αυτά τα λίγα (γιατί έχει ακόμα πολλά), είναι εμφανές ότι αφούτο μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης ΔΕΝβοηθάει την συμφόρηση στον Πειραιά, ΔΕΝ βολεύει τους κατοίκους και ΔΕΝ βολεύει τουςμαγαζάτορες (εκτός εάν αρχίζουν και πουλάνε κάρτες στην μαύρη αγορά), θα βολεύεικάποιον άλλο. 

Ομόνος που έχει κάτι να κερδίσει από αυτό το μέτρο είναι ο Δήμος και ο ιδιώτης,που θα δούνε τα ταμία τους να γεμίζουν λεφτά απλά τραβώντας γραμμές στον δρόμοκαι τυπώνοντας κάρτες «ξυστό». Και οΠειραιώτης και οι επισκέπτες του Πειραιά θα πληρώνουν για μια υπηρεσία μέχρισήμερα δωρεάν, όχι μόνο χωρίς καμία ουσιαστική αναβάθμιση της υπηρεσίας αλλάπολύ πιθανών με περισσότερα προβλήματα από ότι θεωρητικά ήρθε για να διορθώσει.

Πρόταση

Χωρίςνα είμαι ειδικός στο συγκεκριμένο θέμα, αλλά χρησιμοποιώντας την λογική μου,πιστεύω ότι η βέλτιστη λύση για το κυκλοφοριακό θέμα στον Πειραιά, είναι ηδημιουργία χώρων στάθμευσης περιμετρικά του Κέντρου και συνεχόμενη συγκοινωνία απότα σημεία αυτά προς το κέντρο. Έτσι μπορείς να κάνει πολλά πράγματα, μπορείς ναπεζοδρομήσεις αρκετούς δρόμους, μπορείς να δώσεις κάρτες σε όλους τους κατοίκουςπου μόνο αυτοί θα έχουν το δικαίωμα να μπαίνουν στα σημεία αυτά, μπορείς νααναβαθμίσεις ουσιαστικά το κέντρο του Πειραιά. Και ναι, θα μπορούσες ίσως ναβάλεις ένα συμβολικό αντίτιμο στα παρκινγκ αυτά, το οποίο θα πήγαινε καθαρά καιμόνο στην συντήρηση όλου αυτού του συστήματος.
Δυστυχώςόμως, στο πλαίσιο της κεντρικής πολιτικής κοψίματος των πάντων, και τσεκουρώματοςτων κρατικών παροχών, κάτι τέτοιο είναι ανέφικτο. Και η λύση της ελεγχόμενηςστάθμευσης όπως την φέρνει η Δημοτική Αρχή έρχεται να συμπληρώσει την απώλειαπόρων από την κεντρική κυβέρνηση και να μεταφέρει το κόστος λειτουργίας τουδήμου πάνω στους κάτοικους, εργαζόμενους τους Πειραιά. Οι οποίοι μην ξεχνάμεότι έχουν πληρώσει για όλα αυτά μέσα από την φορολογία τους, το ΦΠΑ των αγορών τουςκαι τον φόρο των ακινήτων τους.

Ηλίας Σαλπέας
Δημοτικός Σύμβουλος Πειραιά
Λαϊκή Συσπείρωση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.